Німецький художник (нар. бл. 1430-35 р., Кольмар, Ельзас – пом. 2 лютого 1491 р., Брайзах.
Ті декілька картин, що збереглися до 21 століття, мало що прояснюють в життєписі Шонгауера. Він брався за традиційні сюжети і майже традиційно їх вирішував. За близькість художньої манери до творів майстрів Фландрії в Італії Шонгауера прозивали Прекрасний Мартін або Мартін Антверпенський (тобто фламандський). Гравюри Шонгауера знав Джорджо Вазарі. Він розповідав, що одну з гравюр німецького майстра вивчав і копіював сам Мікеланджело.
Вівтарна картина «Мадонна в рожевій альтанці» (1473, Кольмар, церква св. Мартіна) написана на поширену тему в німецькому живописі того часу. Альтанка із троянд була звичним на той час символом раю. У художника цей символ, так само як і образ Діви Марії, сповнений земної краси. Ще більший приклад реального буття у невеликих домашніх вівтарях: «Св. Сімейство» (бл. 1475-1480, Відень, Музей історії мистецтва), «Поклоніння пастухів» (бл. 1480, Берлін, Державні музеї). В сюжетах цих творів більшу роль відіграють мотиви навколишнього життя – натюрморт, пейзаж і зображення тварин.
Слід визначити, що в картинах і гравюрах Шонгауера є домішки пізньої готики. Але вони позбавлені готичної експрессії, більш м’які і привітні за твори німців-сучасників. Позбавлені твори і занадтої трагічності, що притаманна всім картинам уславленого Грюневальда.
Дивіться ще
Мартін Шонгауер, ч. 2 (графіка)
Альбрехт Дюрер: Життя Діви Марії (серія гравюр на дереві, 1511)