Мир і Добро – Pax et Bonum

Парафія Преображення Господнього в Борисполі

Альбрехт Дюрер: Життя Діви Марії (серія гравюр на дереві, 1511)

У 1511 Дюрер повернувся до поглибленого вивчення друкованої графіки. Взаємодія між його картинами і графікою в цей час, а також досвід, отриманий Дюрером під час його другої італійського подорожі, є очевидні у великомасштабних ксилографіях, таких як «Свята Трійця» і аркуші з «Життя Богородиці». Примітно, що Дюрер зайнявся створенням серії гравюр на дереві, таких як «Малі Страсті» і «Великі Страсті», а також «Життя Пресвятої Діви», які Дюрер опублікував в 1511 році у книжковому форматі з поезією бенедиктинського ченця Бенедикта Хелідонія та новою редакцією «Апокаліпсиса». Загалом він створив майже 90 ксилографій, деякі з них були достатньо великими за розміром, і вони, ймовірно, були на той час дуже значними, що свідчить про те, що відтоді художник вже користувався певним ступенем фінансової незалежності.

Розвиток форми та графічної техніки, які можливо побачити у серії «Життя Діви Марії», надає більше допомоги в датуванні, ніж це є в «Апокаліпсисі», серії більш компактній але менш диференційній по стилю. Ілюстрації, наведені нижче йдуть в історичній послідовності, як це було у оригінальному виданні 1511 року.

Життя Діви Марії: Титульний аркуш серії (1511)
Відмова від приношення Йоахіма (1504)
Ангел звертається до Іоахіма (1505)
Зустріч Йоахіма і Анни біля Золотих воріт (1504)
Народження Марії (1503)
Піднесення Марії у храмі (1504-05)
Вінчання Марії і Йосифа (1504)
Благовіщення (1500-02)
Відвідування св. Єлизавети (1503)
Поклоніння пастирів, Різдво (1504-05)
Обрізання Христа (1505)
Поклоніння волхвів (1501-02)
Посвячення Христа у храмі (1505)
Перепочинок під час втечі до Єгипту (1504-05)
Христос серед учителів у храмі (1503)
Христос залишає Мати (1505)
Успіння Богородиці (1510)
Внебовзяття та Коронація Діви Марії (1510)
Поклоніння Пресвятій Діві Марії Ангелів та Святих (1500)