Мир і Добро – Pax et Bonum

Парафія Преображення Господнього в Борисполі

Францисканська Коронка Семи Радостей Пресвятої Діви Марії

Історія походження Францисканської Коронки
Найбільший францисканський історик Люк Воддінг (англ. Luke Wadding, 1588 – 1657) у своїй монументальній праці Annales Minorum (t. X, ad a. 1422, n.8) подає таку версію народження Францисканської Коронки:

У 1422 р. до Ордена Братів Менших вступив один побожний юнак, який, будучи ще світською людиною, мав прекрасну звичку щодня покладати біля ніг статуї Пресвятої Діви Марії зібраний ним букет живих квітів. У новіціяті, присвяченому благочестивим вправам та іншим заняттям, передбаченим статутом, він не міг задовольнити свій благочестивий звичай щодо Пресвятої Богородиці. Це відвернуло його від вступу до Ордену і він вирішив піти, щоб продовжувати дарувати квіти Діві Марії. Однак, перш ніж вийти з новиціяту, він став на коліна перед образом Божої Матері, просячи її про опіку. Тоді Марія з’явилася йому і промовила до нього: “Не сумуй, що ти повинен був відмовитись від своєї славної практики дарувати мені квіти. Я навчу тобі, як ти зможеш подарувати мені букет, який нескінченно цінніший за квіти, які ти коли-небудь приносив до мене. Віднині ти будеш дарувати мені букет щодня, але не квіти, які в’януть і всихаюь, а букет молитов, що складається з Ангельського Привітання. Промов десять “Радуйся, Маріє…” та одного разу, “Отче наш”, щоб відсвяткувати невимовну радість, яку Я мала, коли зачала Слово Боже у своєму лоні. Повтори ті самі молитви на згадку про мою радість, коли я пішла відвідати свою родичку св. Єлізавету. Таким же чином святкуй радість, яку я пережила, народжуючи без болю і порушення дівоцтва свого сина Ісуса Христа. Продовжуй святкувати мою радість під час поклоніння Мудреців зі Сходу, які прийшли, вклонитися Ісусові, потім – мою радість, коли ми з моїм Пресвятим Обручником знайшли Ісуса в храмі, далі – при Його славному Воскресінні, і нарешті останні десять “Привітань” і один “Отче наш”, промов щоб відсвяткувати радість мого Внебовзяття. Якщо ти будеш побожно промовляти ці молитви щодня, це буде в сто разів приємніша жертва для мене і набагато більша заслуга для тебе, ніж квіти, які ти мені досі приносив. Юнак зрозумів голос Марії і з великою відданістю почав молитися Пресвятій Богородиці. Одного разу новіційний настоятель, побачивши скрізь привідкриті двері цього юнака, зупинився, щоб спостерігати, як він поводиться, перебуваючи в самоті. І тоді він побачив дивну річ. Новіціянт, стоячи на колінах, молився; біля нього стояв ангел і нанизав чудові троянди на золоту нитку. Коли він вже мав їх десять, він прив’язав конвалію, зв’язав обидва кінці і поклав таким чином утворену корону (вінок) на голову юнака. На запитання, що новіціянт відмовляє і хто навчив його цієї молитви, той розповів про своє видіння. Відтоді датуюється у францисканських монастирях – згідно з розповіддю Л. Ваддинга – звичай промовляти Коронку Семи Радостей Пресвятої Богородиці, тобто Серафічну вервицю. За молитву цією Вервицею, брати Першого Ордену, сестри Другого Ордену та світські Третього Ордену, а також брати та сестри у парафіях, якими опікуються брати францисканці, можуть отримати повний відпуст на звичайних умовах (Таїнство сповіді, Євхаристійне причастя та молитва у намірах Святішого Отця). Однак, усі інші вірні можуть також отримати цей відпуст, публічно промовляючи цю Коронку у францисканській парафїї разом із братами.

 

* * *
† В ім’я Отця і Сина, і Святого Духа. Амінь.
  • Радуйся, Пані, свята Царице, свята Богородице Маріє, Діво, яка стала Церквою. Вибрав Тебе Пресвятий Отець Небесний. Тебе Він освятив з пресвятим, возлюбленим Сином своїм і Святим Духом, Утішителем; у Тобі була і є всіляка повнота благодаті й добра. Радуйся, Палаце Його, радуйся, Ковчегу Його, радуйся, Доме Його. Радуйся, Шати Його, радуйся, Слугине Його, радуйся, Мати Його…
  • Вірую, Отче наш, 3 (2) Радуйся Маріє, Слава Отцю.
Радість перша: Благовіщення
  • Ангел Гавриїл був посланий Богом до Марії в Назареті, щоби благовістити Їй велику новину: «Радуйся, благодаті повна, Господь з Тобою! Благословенна Ти між жінками!» (Пор. Лк 1, 26-28). У тиші дому, що в Назареті, відбуваються події, які змінюють історію людства. «Ось я Господня слугиня, нехай зі мною станеться по твоєму слову». (Лк 1, 38). До цього часу Бог у різний спосіб промовляв через пророків, тепер же розпочинається час, голи Бог промовляє через Сина, що був зачатий від Святого Духа в лоні Марії.
  • Отче наш, 10 Радуйся Маріє, Слава Отцю.
Радість друга: Відвідування св. Єлизавети
  • Обдарована благодаттю, яку важко людині зрозуміти, Марія швидко пустилася в дорогу до своєї родички Єлизавети, яку Бог також щедро обдарував. Марія вирушила в гірську околицю, в місто Юди, несучи Христа під своїм серцем, немов біблійний Ковчег Завіту, наповнений Таємницею, приносячи іншим людям спасенну присутність Бога. Єлизавета ж, сповнена Святим Духом, привітала Марію. Також це була перша зустріч Йоана Хрестителя з Христом, Голосу, що кличе в пустині зі Словом, яке стало Тілом.
  • Отче наш, 10 Радуйся Маріє, Слава Отцю.
Радість третя: Різдво Христове
  • Бог з любові до людини став людиною. Принизився задля нас. Прості пастухи, як вміли, приєдналися до великої радості неба, пішовши поспіхом до Вифлеєму. Вони величали і прославляли Бога за те, чого досвідчили, ділилися з іншими тим, що чули і бачили. Не шукай Бога в надзвичайних знаках, побач Його в щоденності, у звичайних людських справах, малих радощах та смутку. Запроси Бога до речей, далеких від величі.
  • Отче наш, 10 Радуйся Маріє, Слава Отцю.
Радість четверта: Уклін Мудреців зі Сходу
  • Захоплені сяйвом зірки на Сході, мудреці вирушили шукати новонародженого Царя, прагнули Йому вклонитися і пожертвувати дари. Не було ж Месії в царському дворі в Єрусалимі. Проте вони зраділи, коли зоря, яку бачили на сході, зупинилася зверху, де було дитя, увійшли до хати і побачили Дитя і Його Матір, впали долілиць, поклонилися Йому і піднесли дари (пор. Мт 2, 11). Мудреці не ставили зайвих запитань, не дивувалися тому, що цар занадто вбогий.
  • Отче наш, 10 Радуйся Маріє, Слава Отцю.
Радість п’ята: Знайдення Ісуса в храмі
  • Щороку Марія і Йосиф вирушали до Єрусалиму на Свято Пасхи. Коли Ісусові було 12 років, вони пішли, як був звичай, на свято, проте Ісус не повернувся як завжди, в гурті з паломниками, але залишився при справах Отця. Марія і Йосиф, пройшовши день дороги, стали Його шукати серед рідних і знайомих. Врешті, повернувшись до Єрусалима, знайшли Ісуса в храмі, серед вчених, які дивувались Його розумові та відповідям.
  • Отче наш, 10 Радуйся Маріє, Слава Отцю.
Радість шоста: Воскресіння Господнє
  • Першого дня тижня став Ісус посередині апостолів, уділяючи їм владу відпущення гріхів, а по вісьмох днях невіруючий Тома оглядав Його рани. Ще багато разів Ісус з’являвся своїм учням; Петрові ж дав пастирську владу (пор. Йн 21, 15-19). Павло нагадує коринтянам, що Христос помер за наші гріхи, був похований, воскрес третього дня, згідно з Писанням, і бачило Його більш, як 500 свідків (1 Кор 15, 3-7).
  • Отче наш, 10 Радуйся Маріє, Слава Отцю.
Радість сьома: Успіння і Корнування Діви Марії
  • Виконалися слова, які проспівала Марія: «Блаженною зватимуть мене всі покоління». (Лк 1, 48). Дійсно, великі речі вчинив Тобі Всемогутній, Маріє, Ти була присутня при своєму Синові й тепер береш участь в Його перемозі над смертю. Немов жива Ікона Церкви, вибраного Народу, який крокує до вічності, у таїнстві Успіння і Коронування Ти є образом майбутнього, обіцяного Церкві, обіцяного кожному з нас.
  • Отче наш, 10 Радуйся Маріє, Слава Отцю.
«Блаженною Ти є, Маріє, Дочко Давида, і блаженний плід, дарований Тобі! Нехай буде слава Отцю, який дав Сина для нашого спасіння, і Духові слава, який дає нам пізнати свою тайну, – слава Його імені!» Св. Єфрем Сирін
  • Згідно з традицією на завершення молитви Коронкою додається 2 Радуйся Маріє для вшанування кількості років (72), які прожила Матір Божа.